Villkor & Info

Våra priser:

När vi startade Bagasi år 2012 startade vi med ett antal fantastiska återförsäljare framförallt i Stockholm. Vi insåg dock ganska snabbt att vi hellre arbetade med enbart våra egna försäljningskanaler där vi kan vara mer flexibla med priser och kampanjer.

Det rekommenderade priset som idag syns på våra produkter är det pris vi skulle haft på väskorna hos eventuella återförsäljare idag för att få en ok marginal på våra produkter, men just tack vare att vi inte har återförsäljare, agenturer eller andra mellanhänder så kan vi jobba med andra priser och erbjudanden.

Det rekommenderade priset skall alltså inte ses som ett ordinariepris utan det rekommenderade priset på just denna produkt eller motsvarande produkt hos en återförsäljare.

Det är sällan det är det rekommenderade priset som gäller för våra produkter även om det händer om vi till exempel skulle ha väldigt få väskor kvar i lager och våra kampanjer varierar. Vi kan ha olika rabatter sett mot det rekommenderade priset och ibland kan vi inkludera produkter för att göra vårt erbjudande ännu bättre. Just nu inkluderar vi till exempel en necessär när man köper en weekendbag hos oss.

Våra väskor är av väldigt fin kvalitet och vi har själva designat alla våra produkter på vårt kontor i stockholm. Våra väskor sys upp hos producenter med stor erfarenhet som även syr och har sytt upp väskor under många år åt andra europeiska väskmärken som producerar premium-produkter.

Vårt mål är att ge dig som kund så mycket för pengarna som möjligt, och det lyckas vi väldigt bra med tycker vi själva.

Hör gärna av er om ni har frågor ang våra priser eller kampanjer eller produkter.

 

Allmänt
Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.  Alla varor förblir Bagasis egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda. Bagasi reserverar sig för eventuella skrivfel på denna webbplats. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.  Alla falska beställningar och försök till bedrägerier polisanmäls.  I priserna ingår svensk moms med 25%. För beställningar från länder utanför EU kommer slutsumman inte inkludera svensk moms. Lokal moms och eventuell tull kan komma att behöva betalas i ditt land vid leveransen.

Betalning
Du kan betala med Visa,MasterCard eller Faktura via Klarna Checkout samt även via PayPal. Vi tar inte ut någon avgift för kortbetalning.

Leveranstid
Inom Sverige levererar vi normalt inom 1-5 arbetsdagar.  Vi reserverar oss för slutförsäljning. Skulle bara en del av beställningen finnas levererar vi det som finns och meddelar dig.

Frakt
Inom Sverige baseras på olika fraktklasser baserat på varans storlek och vikt, det kan därför variera mellan SEK49-SEK155.  Inom EU (utanför Sverige), kostar frakten EUR20.  För övriga världen kostar frakten EUR40.   Vi anlitar Posten som transportör inom Sverige och UPS utanför Sverige. De levererar varorna till det utlämningsställe som ligger närmast dig. Normalt blir du aviserad via SMS. Det är därför viktigt att du uppger ditt mobilnummer vid registreringen.

Ångerrätt
Du har ångerrätt 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan samt att den returneras i oskadat skick.

Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden (och vi återbetalar inte eventuella fraktkostnader). Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi levererat fel vara återbetalar vi dig samtliga fraktkostnader samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan. Vi följer Konsumentköpslagen och Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Returfrakt
Om du behöver returnera en vara, kontakta oss på info(at)bagasi.se och meddela oss detta. Observera att det är du som kund som har ansvaret för att varan kommer tillbaka till oss. Spara kollinummer så att paketet kan spåras.

Återbetalning
Vid utnyttjande av ångerrätten återbetalas varuvärdet minus kostnad för returfrakt enligt ovan. Återbetalning sker till ditt kort eller krediteras din Klarna faktura så fort vi fått varan i retur och bekräftat att den är oanvänd och i oskadat skick. Eventuella frakt- och betalningsavgifter relaterade till köpet återbetalas inte.

Reklamation
Om din Bagasi-produkt har gått sönder på grund av tillverknings- eller materialfel, kontakta oss på info(at)bagasi.se så utvärderar vi felet och försöker hjälpa dig. Reklamationer godtas ej för fel orsakade av slitage eller felaktigt bruk. För att verifiera att du köpt produkten hos oss eller hos någon av våra auktoriserade återförsäljare ber vi dig alltid uppvisa kvitto på köpet. Om du mailar oss angående din reklamation, förklara anledningen till din reklamation och bifoga bilder av hög kvalitet på felet samt ditt kvitto (foto eller scannat). Vi följer Konsumentköpslagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Om vi godtar din reklamationen kommer vi att:  1. Låta reparera varan om möjligt, hos vår egen eller hos din lokala skomakare. Om du lämnar varan till din lokala skomakare för reparation, maila oss ett foto på kvittot för utlägget och ditt bankkonto, varpå vi återbetalar dig för kostnaden. 2. Är det inte möjligt att reparera varan sänder vi dig en ny vara. Vi står för frakten. 3. Om varan har utgått sänder vi dig en likvärdig vara eller återbetalar dig köpet. Vi försöker i så stor utsträckning som möjligt reparera defekta produkter, då detta sparar onödiga transporter och kassering. Vi designar våra produkter i så stor utsträckning som möjligt så att de går att reparera vilket bidrar till längre hållbarhet och är mer miljövänligt.

Transportskador
Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss.

Ej hämtade paket
Paketet ligger hos utlämningsstället i 14 dagar. Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut, debiterar vi dig för samtliga kostnader som uppstår, för närvarande 300 kr.   Betalning ska ske inom 14 dagar från fakturadatum. Betalas inte fakturan då sänder vi en påminnelse och det tillkommer en kostnad på 50 kr. Uteblir betalning efter påminnelsen sänds den för inkasso, varefter det tillkommer ytterligare kostnader. Vi debiterar en ränta om 24% från förfallodagen, på försenade och uteblivna betalningar.

 

Om du ångrar ditt köp dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss med din ångerrätt. Om paketet inte hämtas ut och returneras till oss kommer det kosta dig mer än att returnera paketer med returfraktsedel.

Personuppgifter
Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas Bagasi i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden samt övrigt i marknadsföringssyfte. Bagasi kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.

Säkra betalningar
Vi samarbetar med Klarna och PayPal som tillhandahåller säker inlösen av kortbetalningar med 3D Secure. Överföring av kortuppgifter är krypterade. OBS! Bagasi lagrar inga kreditkortsnummer utan detta hanteras av våra teknik partners.  3Dsecure är en av VISA framtagen teknik för att verifiera att den som handlar med ditt kort på Internet verkligen är du. Betalninar på Bagasi webshop supportar 3Dsecure. OBS! 3Dsecure fungerar bara för dig som skaffat tjänsten via din bank.

Force Majeure
Bagasi är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

Följande uppgifter samlar vi in om dig när du lägger en order hos oss:

Vi lagrar namn, adress, e-post och telefon för att att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund och för att kunna leverera din order.

Uppgifter till tredje part:

Vi kommer självklart aldrig lämna ut eller sälja dina uppgifter.

Vi lämnar enbart ut dina uppgifter till de parter som behövs för att kunna skicka din produkt samt för att vi ska kunna få betalt samt till vår bokföring och dessa är Postnord som vi använder som speditör samt Klarna eller paypal beroende på vilket sätt du väljer att betala din beställning hos oss och vår redovisningsbyrå.

Du har när som helst rätt att raderas ur systemet (vissa begränsningar finns på grund av bokföringslagen dock)

De personuppgifter vi samlar om dig gör vi på vad som kallas laglig grund helt enkelt för att kunna hantera din beställning hos oss.

För att kunna hantera din beställning hos oss behöver vi samla in nödvändiga personuppgifter. Dessa uppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet. Om uppgifterna inte lämnas kan våra åtaganden inte fullgöras och vi tvingas därför neka dig köpet. Lagringsperioden är från att köpet har genomförts och 36 månader framåt, detta för att kunna hantera eventuella reklamationer och garantiärenden samt vår bokföring.