Köpvillkor

Dessa köpvillkor gäller för dina köp på, och din användning av, webbsidan www.bagasi.se. Villkoren utgör ett avtal mellan dig och Bagasi AB, org. nr 556886-8797 (”Bagasi” eller ”vi”).

Genom att göra köp från och använda denna webbsida så förbinder du dig till följande villkor. Vi ber dig därför att noga läsa igenom villkoren innan du använder vår sida.

1 BEKRÄFTELSE
När vi har tagit emot en beställning av dig kommer vi att skicka en elektronisk bekräftelse/faktura till din email-adress som bekräftelse på ditt köp. Det är därför viktigt att du skriver in rätt email-adress när du gör en beställning. Vi rekommenderar att du sparar bekräftelsen för att underlätta eventuell framtida kontakt med oss. Bekräftelsen utgör även ditt kvitto på att du genomfört köpet.

2 BETALNING
Betalningar hanteras av Klarna. Du kan betala med Visa, MasterCard eller andra alternativ, beroende på var du befinner dig. Transaktionen med kreditkortsuppgifter är krypterad. Bagasi sparar inga kreditkortsuppgifter. Klarna använder säkerhetsprotokollet 3D Secure som måste ha aktiverats på ditt kort före köp. Om din betalning misslyckas ska du först prova med ett annat kort och därefter med en annan webbläsare eller enhet. Bagasi tar inte ut några extra avgifter för kortbetalningar.

När du väljer att betala via faktura kan du bestämma om du vill betala på dagen för beställningen eller senare (upp till 14 dagar från datumet för beställning). Det är viktigt att du är skriven på den adress som du önskar leverans till. Du har också möjlighet att dela upp din betalning. Allt detta görs i samarbete med Klarna.

3 PRISER
Alla priser som visas på Bagasis webbplats är inklusive moms, i enlighet med tillämplig lagstiftning. Om en beställning ska skickas till en leveransadress utanför EU kommer momsen att dras av på betalningssidan. Observera att om en beställning skickas till ett land utanför EU kan eventuella importtullar och skatter tillkomma, vilka debiteras när försändelsen når din leveransadress. Du är själv ansvarig för betalning av sådana importtullar och skatter. Det bör noteras att vi inte har någon kontroll över dessa avgifter, och eftersom dessa avgifter är olika för olika länder kan vi inte förutse deras storlek. Vi rekommenderar att du kontaktar ditt lokala tullkontor för ytterligare information.

4 LEVERANSTID
Inom Sverige levererar vi normalt inom 1-3 arbetsdagar, under hög belastning kan det ta någon dag ytterligare. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

5 FRAKT
Frakt och returer inom Sverige är kostnadsfria. Du kommer att få ett e-postmeddelande inklusive ett spårningsnummer för ditt paket så snart din beställning har skickats till ett ombud i din närhet. Du kommer att meddelas via SMS när leveransen har anlänt, så var noga med att ange ditt korrekta mobilnummer när du uppger dina kontaktuppgifter vid registreringen.

6 ÅNGERRÄTT OCH RETURER
Du har ångerrätt 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan samt att den returneras i oskadat skick. Tänk på planeten innan du gör en retur. Om du är säker på att du vill returnera din order, vänligen använd den medföljande returetiketten och förpacka väskan i samma eller liknande emballage som den kom i.

Vi kontaktar dig när vi mottagit din retur och återbetalat köpet.

7 REKLAMATION
Det är viktigt att du som kund noga undersöker varan när du tagit emot den. Om din vara skadats under transport måste du rapportera detta så snart som möjligt till transportören. Detta gäller oavsett om det rör sig om en synlig skada eller inte. Om du efter mottagande av varan upptäcker att den är skadad eller inte motsvarar den vara du beställde så ska du kontakta oss utan dröjsmål.

Eventuella reklamationer ska göras till info@bagasi.se. Vänligen förse oss med ditt ordernummer och anledningen till din reklamation så återkommer vi med vidare instruktioner. Reklamationer godtas ej för fel orsakade av slitage eller felaktigt bruk.

Felaktiga produkter som återlämnas till oss ska alltjämt behandlas varsamt av kund och som om de var felfria. Oavsett orsak till retur, så är det av stor vikt att produkten är förpackad så att den inte kan skadas under transport. Om det uppstår en tvist mellan dig som kund och Bagasi och vi inte lyckas lösa tvisten, kan du skicka ett klagomål till EU:s funktion om tvistlösning på nätet, Online Dispute Resolution. Mer information hittar du via följande länk http://ec.europa.eu/odr.

8 EJ HÄMTADE PAKET
Din försändelse kommer att förvaras på utlämningsstället i ca 14 dagar. Om du inte hämtar ut den och den sänds tillbaka till oss, kommer vi debitera fraktkostnaden när vi skickar den på nytt.

9 PRODUKTINFORMATION
Bagasi har rätt att justera priser, göra ändringar i produktsortimentet och relaterad information utan föregående meddelande. Syftet med de produktbilder och informationstexter som tillhandahålls av oss är att ge en så korrekt och verklighetstrogen bild som möjligt av produkterna. Vi strävar efter att allt innehåll som visas på denna webbplats ska vara korrekt, men likväl kan fel förekomma. Bagasi kan inte garantera att alla produktbilder återspeglar produkternas exakta utseende.

10 FORCE MAJEURE
Bagasi ska undantas från skadeståndsansvar och andra påföljder som är orsakade av omständigheter bortom Bagasis kontroll. Som sådana omständigheter räknas till exempel statlig intervention, ny/ändrad lagstiftning, krig, bränder, översvämningar, avbrott i arbete, förbud, restriktioner, sabotage, dåliga transport- och väderförhållanden, utebliven leverans från leverantörer eller att Bagasi eller dess samarbetspartners skulle vara utsatta för kriminell verksamhet.

11 TILLÄMPLIG LAG 
Svensk lag gäller för dessa villkor och din användning av denna webbsida.

Dessa köpvillkor uppdaterades senast 2022-06-30